Audi A5. Kdo by neznal tento vrcholný kousek z Ingolstadtu. Poslední verze je zosobněný styl a elegance. Motorizace 3.0 TDI nabízí 245 koní při stále skvělé spotřebě pět litrů litrů na sto kilometrů. Proti původní verzi se prodloužil dojezd na celou nádrž 30% a ekomilové docení snížení emisí CO2 o celých 23 procent. Pořád si ještě myslíte, že automobilový průmysl nečiní dostatečné pokroky?
Nejen motor prošel u tohoto vozu výraznou inovaci. Exteriér vozu, který jsme si tolik zamilovali došel proměnou hlavně v přední části. Nové výraznější světlomety s ostrými hranami led světel jsou nepřehlédnutelnou dominantou. Co je ale naprosto zásadní, konstruktéři se s chirurgickou přesností drželi starých tvarů které, dělají “á pětku” tolik přitažlivou.
Interiér ctí tradici a preciznost
Změníme na chvíli exteriér za pohled do interiéru. Interiér nepřináší opět žádné převratné změny a drží se tradice. Jistě zde spatříte podobnost s modelem audi A4. Kvalitu zpracování není potřeba komentovat. Provedení tlačítek stejně jako měkčené plasty dělají dobré jméno značky. Určitě si také zamilujete pádla pod volante. Výhrady však máme k multimediálnímu systému MMI.
Jízdní vlastnosti
Audi miluje stejně tak dlouhé dálniční přesuny jako okresky českého venkova. Perfektně naladěný podvozek dokáže zamaskovat i výrazné nerovnosti a 500 Nm točivého momentu dá vozu dostatečnou sílu při jakékoliv situaci. Při potřebě dynamického zrychlení stačí přeřadit na režim sport, auto podřadí o dva rychlostní stupně a raketovou rychlostí vystřelí vpřed. Převodovka si výborně rozumí také s pádly pod volantem.
Verdikt
Audi A5 v nové verzi přináší opět velký pokrok v oblasti motorizace. Pokud sáhnete k verzi 2.0 TDI, ušetříte také na povinném ručení. Pro mnohé řidiče bude také alternativou verze SPORTBACK. Pětidveřové Audi je však trochu ústupkem k dynamice jízdy. Snaha zajistit řidiči komfort tak ubírá trochu ze “sexy” jízdních vlastností kupé.
Komentáře